9 مشکل رایج گلکسی s8 و راه حل های رفع آن

DigiroozDigirooz
نه مشکل رایج از مشکلات گلکسی s8 و راه حل های رفع آن در دیجی نیوز

مشکلات گلکسی s8 از اصلی ترین مسائلی است که مصرف کنندگان سامسونگ با آن مواجه هستند که در اینجا سعی داریم با آموزش مرحله به مرحله، فناوری پیچیده موجود در گلکسی s8 را بررسی کنیم. Galaxy S8 از گوشی های بسیار خاص شرکت سامسونگ بوده است. که از ویژگی های آن، دکمه home لمسی، تغییر مکان اسکنر اثر انگشت و ویژگی هایی مانند Bixby را می توان نام برد، بسیاری از ویژگی ها در این گوشی برای اولین بار رونمایی شده است به همین دلیل ممکن است مشکلاتی داشته باشد اما هیچ انکاری نیست که سامسونگ Galaxy S8 از بهترین تلفن های هوشمند سامسونگ می باشد.

اما متأسفانه، برخی از مشکلات باعث شده است که کاربران از زمان راه اندازی آن با مشکل روبرو شوند ، اما خوشبختانه هیچ یک از این مشکلات خیلی بزرگ نیست. ما برخی از مشکلات گلکسی s8 را که صاحبان گلکسی S8 سامسونگ با آن روبرو هستند ، گردآوری کرده ایم و راه حل های بالقوه ای در مورد چگونگی رفع آنها ارائه داده ایم البته بعضی از مشکلات پیچیدگی خاصی دارد که به صورت عملی در دوره آموزش تعمیرات موبایل باید آموزش داده شود و در این مقاله گنجانده نمی شود.

به علت پشتیبانی گلکسی S8 از استاندارد ضد آب، لاستیک هایی در لبه های قاب آن بکار رفته که موجب کیپ شدن پشت گوشی و روی بدنه می‌شوند و از نفوذ آب به داخل گوشی جلوگیری می‌کنند. نکته مهم اینجاست که باید برای انجام تعمیرات سامسونگ گلکسیS8 این لاستیک ها هر بار مجددا عوض شوند تا گوشی خاصیت ضد آبی خود را از دست ندهد. همین امر موجب سخت تر شدن رفع مشکلات گلکسی s8  می شود.

 

مشکلات گلکسی s8 چیست؟

 

مشکل اول : مشکل صفحه نمایش s8 و قرمزی صفحه نمایش

بسیاری از کاربران گلکسی s8 یک رنگ قرمز را در سراسر صفحه پیدا کرده اند و به نظر نمی رسد که مربوط به برنامه خاصی باشد.

راه حل های بالقوه:

برای حل مشکل صفحه نمایش s8 اطمینان حاصل کنید که گوشی شما به روز رسانی شده است. در صورت اطمینان از به روزرسانی بودن گوشی دستور زیر را طی کنید:

تنطیمات> display> Screen Mode > Adaptive Display

 

مشکل دوم : مشکل کار نکردن چرخش خودکار (Auto-rotate) گلکسی s8

تعداد معدودی از کاربران با وجود فعال کردن auto-rotate در تنظیمات، عملکرد چرخش خودکار بر روی تلفن کار نمی کند.

راه حل های بالقوه :

ممکن است به علت نصب یک برنامه و یا بروز رسانی برنامه ها این مسئله را ایجاد کند ، به خصوص اگر گوشی شما این مشکل را نداشته و به تازگی auto-rotate آن از کار افتاده باشد. دستگاه را در حالت ایمن بوت کنید و ببینید که آیا این مشکل همچنان ادامه دارد یا خیر. اگر مشکل همچنان وجود داشت، باید برنامه هایی را که قبل از شروع مشکل اضافه شده و یا بروزرسانی شده است ، حذف کنید و ببینید که آیا این مشکل را برطرف کرده است یا خیر.

این مشکل ممکن است از شتاب سنج و سنسور G باشد. برنامه GPS را از appstore دانلود کنید و سنسورها را دوباره کالیبره کنید و ببینید که آیا این مشکل را برطرف کرده است یا خیر. اگر این مسئله ، مشکل سخت افزاری باشد ، تنها گزینه انتخاب دستگاه جایگزینی خواهد بود.

راه حل موقت که برای برخی از کاربران کار کرده است با استفاده از برنامه هایی مانند Rotation Control است که می توانید از فروشگاه Google Play دانلود کنید. این کار به شما امکان می دهد به صورت تنظیمات دستی از این قابلیت گوشی استفاده کنید.

 

مشکل سوم : مشکل کار نکردن Google Launcher در s8

TouchWiz برای همه مناسب نیست ، بنابراین بسیار بهتر است که کاربران بتوانند launcher ها را از فروشگاه Google Play بارگیری کنند. با این وجود ، در حالی که مشکلی با رابط ها وجود ندارد ، رابط Google کار نمی کند ، همچنین در این حالت برنامه در صفحه اصلی نمایش داده نمی شود.

راه حل های بالقوه :

همانطور که گفته شد ، بهتر است به جای راه اندازی رابط Google ، رابط دیگری را نصب کنید.

به نظر می رسد این مسئله  با Secure Folder مرتبط باشد. باید بتوانید برنامه را حذف کنید تا بتوانید از رابط گوگل استفاده کنید ، در صورتی که شما از این برنامه استفاده می کنید ، به مشکل می خورید. اگر بدون آن مشکلی ندارید ، برنامه را حذف کنید و از رابط گوگل استفاده کنید.

 

مشکل چهارم : مشکل تاخیردر notification ها در s8

برخی از کاربران متوجه شده اند که notification ها به طور لحظه ای ظاهر نمی شوند. در بعضی موارد، آنها با تاخیر قابل توجه ای نشان داده می شوند.

راه حل های بالقوه :

این مربوط به ویژگی های صرفه جویی در مصرف باتری سامسونگ و همچنین آنچه در Android 7.0 Nougat ساخته شده است می باشد. به تنظیمات برنامه ها بروید و از منوی بالا سمت راست گزینه Access ویژه را انتخاب کنید و به Optimize Battery Usage بروید. در منوی کشویی ، به Change To بروید و برنامه هایی را که می خواهید بدون تأخیر دریافت کنید ، به برنامه های اضافه شده اضافه کنید.

 

مشکل پنجم : مشکلات Android Auto در s8

برخی از کاربران در زمینه وصل کردن دستگاه با Android Auto با مشکلاتی روبرو شده اند. حتی اگر دستگاه به ماشین هم متصل شود ، برخی از برنامه ها مانند Spotify کار نمی کنند.

راه حل های بالقوه :

برای اینکه این مشکل از مشکلات گلکسی s8 را حل کنید می بایست  نصب مجدد را انجام دهید و یک بار دیگر مراحل تنظیم Android Auto را طی کنید. اگراز این برنامه نمی توانید استفاده کنید ، برنامه Android Auto را حذف کنید ، و بعد برنامه Android Auto را نصب کنید و از ابتدا آن را تنظیم کنید مشکلاتان برطرف می شود.

 

مشکل ششم : مشکلات اتصال وایفای و بلوتوث در s8

هنگام انتخاب یک تلفن هوشمند جدید ، مسائل مربوط به Wi-Fi و Bluetooth وجود دارد و Galaxy S8 نیز از این قاعده مستثنا نیست. به نظر می رسد که هر دو مسئله Wi-Fi و بلوتوث مخصوصاً در این دستگاه بسیار رواج دارد. یک مشکل خاص در مورد وای-فای وجود دارد که بر نسخه های کره ای دستگاه تأثیر گذاشته است ، یعنی اینکه سامسونگ در حال به روزرسانی برای آن است.

راه حل های بالقوه :

مشکلات wifi در گلکسی s8:

برای برطرف کردن مشکل wifi ، حداقل ده ثانیه دستگاه و روتر را خاموش کنید ، سپس آنها را دوباره روشن کنید و اتصال را دوباره امتحان کنید.

به تنظیمات بروید و مطمئن شوید که گزینه Power saving خاموش است.

با استفاده از آنالیزر Wi-Fi ، بررسی کنید کانال شما چقدر شلوغ است، و گزینه بهتر دیگه ای را برای اتصال انتخاب کنید.

برای اتصال Wi-Fi  مداوم بر روی کلید connect کلیک نکنید. به تنظیمات – Wi-Fi رفته و سپس گزینه “Forget” را انتخاب کنید. جزئیات را دوباره وارد کنید و دوباره امتحان کنید.

مطمئن شوید که سیستم عامل روتر به روز باشد.

اطمینان حاصل کنید که برنامه ها و نرم افزارهای موجود در دستگاه به روز هستند.

وارد تنظیمات پیشرفتهWi-Fi شوید و آدرس MAC دستگاه خود را یادداشت کنید ، سپس مطمئن شوید که اجازه دسترسی به فیلتر MAC روتر را داشته باشد.

برخی از کاربران متوجه شده اند که غیرفعال کردن ویژگیHotspot 2.0 بسیاری از مشکلات را با Wi-Fi برطرف می کند.

مشکلات بلوتوث در گلکسی s8 :

اتصالات خود را مجددا تنظیم کنید.

اطمینان حاصل کنید که بخش مهمی از فرآیند اتصال را از دست نمی دهید.

به تنظیمات بروید – بلوتوث و اطمینان حاصل کنید که هیچ چیز نیاز به تغییر ندارد.

به تنظیمات بلوتوث بروید همه جفت های (pairings) قبلی را حذف کرده و دوباره آنها را از ابتدا تنظیم کنید.

مشکل هشتم : قفل تشخیص چهره کار نمی کند

مشخص شد که قفل تشخیص چهره حتی در هنگام استفاده از عکس خود کاربر هم کار نمی کند ، که می تواند با بروزرسانی نرم افزار رفع شود.

 

مشکل هفتم : از مشکلات گلکسی s8 مشکل هنگ کردن سامسونگ s8

این مشکل ممکن است برای هر موبایلی پیش بیاید که وسط انجام یه کاری هنگ می کند. همچنین گلکسی s8 هم از این قضیه مستثنا نیست. هنگ کردن s8 به دلیل مشکلات سیستم عاملی و یا وجود یه برنامه مشکل دار و مخرب باشد. این مشکلات موجود در گلکسی s8 ممکن است علاوه بر هنگ کردن موجب خاموش شدن گوشی هم بشود. به دلیل سخت افزار قوی که گلکسی s8 دارد ، احتمال هنگ کردن به دلیل مشکل سخت افزاری بسیار کم است.مشکل هنگ کردن بیشتر از مواردی مانند: نصب نرم افزار های سنگین ، رابط کاربری touchwiz، وجود ویجت های غیر ضروری، کم بودن رم ، آپدیت نبودن نرم افزار و… می باشد.

راه حل های بالقوه  :

برای رفع مشکل هنگ کردن گوشی و جلوگیری از بروز مشکلات از این قبیل می بایست اقدامات ساده ای را انجام داد از جمله این اقدامات : حذف اپلیکیشن های سنگینِ، اپلیکیشن هایی که در بک گراند save کردید را حذف کنید و اپلیکیشن ها را در حافظه داخلی ذخیره کنید، حافظه cash را خالی کنید، آنتی ویروس نصب کنید، آپدیت کردن اپلیکیشن، reset factory کردن یعنی بازگرداندن به حالت کارخانه ای که دستگاه به حالت اول بر می گردد و تمامی عکس ها و نرم افزار ها پاک می شود و مشکل هنگ آن بر طرف می شود، اگر تمام این اقدامات را انجام دهید دیگر با هنگ گلکسی s8 مواجه نمی شوید.

 

مشکل هشتم : مشکل رطوبت در سامسونگ s8

بعضی از ارور ها که در گوشی مشاهده می شود نشان دهنده مشکل خاصی نیستند ترجیحا برای جلوگیری از مشکل اساسی برای گوشی نمایش داده می شود که یکی از این ارور ها ارور Moisture has been detected که این ارور هشدار رطوبت برای گوشی های سامسونگ گلکسی s8 می باشد و جهت محافظت از موبایل در برابر رطوبت است. ممکن است هنگام شارژ گوشی گلکسی s8 با آن مواجه شوید .

راه حل های بالقوه  :

برای رفع این ارور روش هایی را معرفی می کنیم از جمله این روش ها : توسط جارو برقی و سشوار، پورت های شارژر و قسمت صدا و اسپیگر و دیگر پورت های گوشی را خشک و تمیز کنید، روش بعدی توسط برنج می توانید رطوبت گوشی را بگیرید نیم ساعت الی یک ساعت در گونی یا طرف برنج نگه دارید زیرا برنج خاصیت جذب رطوبت را دارد، روش بعدی پورت USB را پنبه آغشته  به الکل تمیز کنید، پورت شارژر خود را پاک کنید همچنین کابل و خود شارژر هم پاک کنید، تنطیمات نرم افزاری گوشی ، ریست کردن موبایل، استفاده از شارژر بی سیم و… شما می توانید این ارور را برطرف سازید.

 

مشکل نهم : مشکل خاموش شدن ناگهانی سامسونگ s8

یکی از مشکلات گلکسی s8 که ممکن است کاربران گلکسی s8 با آن برخورد کنند خاموش شدن ناگهانی آن می باشد. این مشکل بنا به دلایلی ممکن است از سخت افزار گوشی باشد که باید توسط متخصص که دوره موبایل را به صورت تخصصی در آموزشگاه تعمیرات موبایل گذرانده ، تعمیر شود و یا مشکل نرم افزاری باشد که در این صورت این مشکل به سادگی حل می شود.

راه حل های بالقوه  :

حال برای رفع این مشکل راه حل هایی را پیشنهاد می دهیم از جمله : باتری گوشی را چک کنید و از سلامت آن مطمئن باشید و اگر نیاز بود آن را تعمیر کنید، از دیگر موارد خاموش شدن ناگهانی، داغ شدن بیش از حد گوشی می باشد که گلکسی s8 برای جلوگیری از خسارت برد و قطعات سخت افزاری که توسط داغ شدن گوشی به گوشی وارد می شود بلا فاصله گوشی خاموش می شود پس باید از داغ شدن گوشی خود جلوگیری کنید، در حالت safe mode گوشی را روشن کنید که هیچ نرم افزار خراب و ویروسی توانایی کار نداشته باشد، آنتی ویروسی به نام AVL نصب کنید ، در نهایت به گوشی را به حالت reset factory برگردانید. با انجام تمامی این مراحل گوشی شما دیگر خاموش نمی شود.

 

طریقه ریست نرم افزاری در گلکسی s8 :

دکمه روشن و کلید پایین صدا را همزمان 10 ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا دستگاه خاموش شود. این کار هنگامی انجام می شود که صفحه نمایش بدون پاسخ باشد.

طریقه ریست سخت افزاری در گلکسی s8 جهت رفع مشکلات گلکسی s8:

با خاموش شدن دستگاه، کلید صدا ، دکمه خانه و دکمه روشن را همزمان فشار داده و نگه دارید.

هنگامی که آرم سامسونگ ظاهر می شود ، دکمه پاور را رها کنید ، اما همچنان دکمه های صدا و خانه را نگه دارید.

هنگامی که صفحه بازیابی سیستم عامل Android ظاهر می شود ، تمام دکمه ها را رها کنید.

با استفاده از دکمه پایین صدا برای جابجایی انتخاب “پاک کردن اطلاعات / تنظیم مجدد کارخانه” ، سپس دکمه پاور را فشار دهید تا آن را بپذیرید.

از دکمه پایین صدا برای جابجایی انتخاب در “بله – حذف تمام اطلاعات کاربر” استفاده کنید ، سپس دکمه روشن / خاموش را فشار دهید.

صبر کنید تا تنظیم مجدد تمام شود. در نهایت از شما خواسته می شود “سیستم را دوباره راه اندازی کنید”. برای ادامه دکمه روشن / خاموش را فشار دهید.

اگر تلفن روشن است ، به تنظیمات – پشتیبان گیری و تنظیم مجدد – تنظیم مجدد دستگاه – همه چیز را پاک کنید.

 

طریقه راه اندازی در حالت ایمن s8:

هنگامی که دستگاه خاموش است ، دستگاه را دوباره روشن کرده و دکمه پایین صدا را فشار داده و نگه دارید تا دکمه “حالت ایمن” ظاهر شود. برای بوت کردن دستگاه خود در حالت ایمن ، روی آن دکمه ضربه بزنید.

در پایان  تمام مشکلاتی را که گوشی سامسونگ  s8  دارا می باشد را در این مقاله قرار دادیم تا با برخی از موضوعاتی را که صاحبان گلکسی S8 سامسونگ با آن روبرو شده اند و راه حل های بالقوه برای رفع آنها ، آشنا شوید. همانطور که مشاهده کردید ، اکثر این مشکلات با به روزرسانی های نرم افزار به راحتی برطرف می شوند.

 

 

Rate this post
دسته بندی بلاگ
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

تماس با ما

تلفن: 09127334106 - 66171310 021
خرید آنلاین به سادگی هر چه تمام تر را با دیجی روز تجربه نمایید.
7 روز ضمانت تعویض، در صورت بروز مشکلات فنی
نماد اعتماد الکترونیکی
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت